כל המידע לגבי תחזוקה, תיקון תריסים מעץ ותריסי הזזה מעץ

עיצוב של תריסים וחלונות, מושפעים מתרבות הבנייה האירופאית והמזרחית. בזמנו היינו עדים לעיטורים מיוחדים בהשפעת תרבות המזרח והיום עיטורים אלה חזרו לקשט בניינים ובתים. תריסים וחלונות, צריכים להתאים למבנה החלל וגודלו. התריסים מסייעים גם לאיטום, בידוד והצללה. חומרי הגלם הם שונים, ניתן למצוא תריסים העשויים מפלסטיק, אלומיניום או עץ. גם תריסים שונים במהנה שלהם, יש כאלה  שהם תריסי ציר, תריס גלילה, או תריסי הזזה מעץ. העץ, חזר לככב בגדול בכל תחום העיצוב והבניה והוא הפך להיות לחמר הגלם המבוקש בקרב הרבה קבלנים, מעצבי פנים וארכיטקטים.

כמו בכל מוצר שאנו עושים בו הרבה שימוש, גם תריסי העץ שלנו עשויים להתקלקל ולכן, יש לתחזק אותם נכונה על פי הוראו היצרן. במידה ועברו שנים והתריס התקלקל, יש למצוא את מי שמתמחה עם תיקון תריסי עץ. לא כל מי שמתקן תריסים, כגון מסגר, יכול להתמצא בתיקון תריסים המיוצרים מעץ ולכן יש לברר מי מתמחה בתיקון ספציפי זה.

היתרון הרב של תריסי הזזה מעץ

השלבים של תריסי הזזה מעץ, מכונים רפרפות, הן נפתחות בקלות והיתרון שניתן להחליט בכל פעם מחדש, כמה שלבים אנו מעוניינים לפתוח, כאשר שאר האזורים יישארו מוצלים. יש לנהוג בעדינות בידית הפתיחה של תריסי ההזזה. ניתן לא רק לפתוח שלב, שלב, כי אם לפתוח את כל התריס לרווחה, כך שאין אנו מסיטים את החלקים השונים מהם התריסים מורכבים. נוכל ליהנות ממראה הנוף, מהרוח הקלילה והנעימה שנושבת בערבים ומאור טבעי רב.

היות ומדובר על  תריסים שנעים על מסילות, הגלגלים שנעים על המסילה עלולים להישחק, אם לא תקפידו על ניקוי המסילות. אחד מהתיקונים השכיחים  שכל מי שעוסק עם תיקון תריסי עץ, יעיד עליהם הינו החלפת הגלגלים בחדשים בגלל שחיקה. גם תפסני התריסים , זקוקים להחלפה מדי פעם . אם תקפידו על תחזוקה נכונה של איש מקצוע, המתמחה בטיפול, תיקו ותחזוקה של תריסים מעץ, תשמרו עליהם והם ייראו תמיד רעננים וחדשים.



תריסי עץ בכל הדוגמאות והגוונים

במשך השנים, התריסים עברו שינויים, אם בעיצוב ואם בטכנולוגיה. היום, כבר ניתן לראות עד היום בערים רבות בעולם וגם בישראל, תריסים אלה, בעיצוב חמים, שמקשטים בניינים רבים. יש כאלה שהם בסגנון של שימור בנינים- כגון מראה עתיק וכפרי יותר. יש תריסים שהם חשמליים, שהם במראה מודרני יותר. מה שמשותף לכל הסגנונות הוא המראה המיוחד והאיכותי של תריסי העץ

Comments

Popular posts from this blog

חלונות עץ וההשפעה המהותית שלם על עיצוב הבית

תיקון תריסי עץ – למי מומלץ לפנות?

תריסי גלילה- יופי ונוחות בדרך הקלה