דגמים מרהיבים של תריסי עץ ותריסי הזזה מעץ- עיצוב מהטבע

כולנו זוכרים את התריסים הראשונים שהיו תריסי עץ כאלה שהיו עשויים משני כנפיים בכל מיני צורות, אם מרובעים, או אם בעלי קשתות מעניינות בסגנון כפרי אירופאי. ניתן היה למצוא תריסים העשויים מעץ, עם פיתוחים ופרזולים מעניינים שקשה היה להתעלם מהם. במשך השנים, תריסים וחלונות מאלומיניום תפסו את מקומם, אך לאחרונה אנו עדים לתופעה של "חזרה לעבר" או אולי חזרה לנוסטלגיה, כאשר המעצבים והאדריכלים החלו להשתמש בחומרי גלם טבעיים שמי שכיכב ביניהם היה כמובן העץ שהוא חומר גלם מרשים, חמים ויוקרתי.

ישנם דגמים שונים של תריסים העשויים מעץ, כאשר יש כאלה שעדיין בעלי אופי מודרני יותר כמו תריסי הזזה מעץ ,שניתן למצוא בגוונים וגדלים שונים. תריסים אלה, זזים על פני מסילה והם ניחנים ברפרפת שניתן לפתוח ולסגור באמצעות מנוף פנימי שמיוצר אף הוא מעץ.

התחזוקה של תריסי העץ- חשיבות מכרעת למראה אסתטי

יש לציין, כי מי שאוהב את העיצוב והמראה של תריסי עץ, עליו לדעת, כי לתחזוקה יש גורם מכריע למראם האסתטי. יש לנקות אותם נכון מאבק ופעם בשנה, למרוח עליהם לכה מיוחדת, אשר מגנה עליהם מבלאי ומניעת לחות או מים שיחדרו לעץ ויהרסו אותו. רבים מתחזקים באופן קבוע אחת לשנה את תריסי העץ שלהם, באמצעות איש מקצוע מיומן שמבצע עבורם את התחזוקה.

רוב העיצובים בישראל, מגיעים מאירופה ולכן את החידושים הללו, מביאים לנו האדריכלים, כאשר הם נמצאים באירופה בתערוכות העיצוב ומביאים לנו את העיצובים החדשים והטרנדים השונים שמגיעים אלינו לאחר שהשתתפו בתערוכות השונות.

מדוע תריסי הזזה מעץ מתאימים לאקלים בישראל?

יש לציין, כי תריסי הזה מעץ, מתאימים יותר למזג האוויר הישראלי והחם יותר. תריסים אלה, לא זכו להצלחה מסחררת באירופה, בגלל הסיבה שהם אינם מבודדים טוב כמו תריסי הכנף וניתן לחוש את האוויר החודר מבעדם, מה שכן מתאים יותר לארצות חמות כמו ישראל. השילוב של תריסים המיוצרים מעץ, מתאים לצמחייה בחוץ ולרהיטים מעץ הנמצאים בבית. קל לנקות את תריסי ההזזה, היות ובאמצעות מטלית, כאשר פותחי את הרפרפות באמצעות המנוף הפנימי המכון אותם לאור או צל, אפשר לעבור על כל שלב עם מטלית לחה הספוגה היטב.

ניתן לרכוש את התריסים העשויים מעץ, אצל יצרניות ויבואניות התריסים בארץ אשר מתמחים  בעץ וכן לבחור מהקטלוגים הנמצאים בקרב היצרניות. ישנם גם בתי מלאכה שניתן להזמין בהזמנה אישית על פי טעמכם תריסים בעיצוב מיוחד ואמנותי.

Comments

Popular posts from this blog

חלונות עץ וההשפעה המהותית שלם על עיצוב הבית

תיקון תריסי עץ – למי מומלץ לפנות?

תריסי גלילה- יופי ונוחות בדרך הקלה