תריסי הזזה מעץ עשו קמבק גדול

התריסים הם חלק בלתי נפרד מהחלונות ולכן, יש לבחור אותם בקפידה. רבים אוהבים תריסים נוחים וקלים להפעלה. מי אינו זוכר את תריסי הזזה מעץ של שנות ה-80 ו ה-70 עוד מבית הורינו. בכל סלון היה תריסים מסוג זה וכן בחלונות של חדר השינה. לאחר שהחלו לייצר תריסים מאלומיניום, אט, אט, נעלמו תריסי ההזזה מהאופנה ובמקומם הגיעו סוגים שונים של תריסים כגון תריסי הרמה, תריסי גלילה ועוד. גם חלונות היו מיוצרים מעץ בזמנו ותריסי ההזזה, נפתחו ב אל צירי קיר והיו עשויים מעץ. גם את תריסי הפלסטיק כולנו זוכרים, רק שהם לא החזיקו מעמד לשנים, בגלל החום החזק ששורר בישראל ברוב חודשי השנה.

בישראל, תריסי הזזה מתאימים למזג האוויר היות והם אינם הרמטיים לחלוטין, כך שניתן לחוש מעט את הרוח מבעד לשלבים. השלבים של תריסי הזזה שמכונים רפרפת נפתחים בקלות וניתן להחליף שלבים שהתקלקלו בקלות. ניתן לתחזק בדרך נוחה ופשוטה תריסי הזזה, ע"י ניקוי השלבים באמצעות מטלית לחה עם מים וסבון ולנגב אותם במטלית יבשה.

פתיחה לרווחה ופתיחה חלקית של תריסי הזזה

ניתן לפתוח לרווחה את תריסי הזזה מעץ, כמו סגירת השלבים ופתיחת התריסים לרווחה. ניתן לבנות את מנגנון המסילות בקיר, כך שהם יחדרו לקיר, כך שלא יבלטו כלפי חוץ. באירופה, לא תראו הרבה תריסי הזזה, בגלל הקור ששורר שם, אך היום תריסי ההזזה עשו קמבק גדול וניתן לראות אותם בחדרי השינה ובסלון, או שחלק מעדיפים שתריסי ההזזה יהיו בחדרי השינה ואילו בסלון הם יתקינו תריס גלילה. בחורף ניתן לסגור עם חלונות שיש בהם זכוכית כפולה, כך שלא תחדור רוח חזקה מבעד לתריסים.

ליהנות מבריזה נעימה בערבי הקיץ החמים, הוא רק יתרון של התקנת תריסי הזזה מעץ, כי התריסים לא סגורים לחלוטין והעיצובים שלהם  מרהיבים, בגווני העץ השונים וסוגי העץ האיכותי שמהם הם מיוצרים. ניתן לראות בקטלוגים השונים וכן באתרים שונים ברשת של יבואני ויצרני תריסי הזזה את האפשרויות הרבות מתוך המון סגנונות ועליכם רק לבחור.

טיפול חד שנתי לתריסי ההזזה העשויים מעץ

יש לבצע טיפול חד  שנתי לחלונות וכן עבור תריסי הזזה מעץ, בכדי לשמור עליהם. תריסים אלה הם יקרים וחשוב לשמור על המראה המיוחד שלהם שכן, תריסים שיש בהם בלאי כתוצאה מחוסר תחזוקה נכון, יאבדו את יופיים ויקנו לבית מראה מוזנח. את התחזוקה יש לבצע בעזרת איש מקצוע המתמחה בתריסי עץ, כך שימרח  את התריסים בחומרים הנכונים למראה חדש ורענן של תריסים שרק  יקצרו מחמאות מכל מי שבא לבקר אתכם.

Comments

Popular posts from this blog

חלונות עץ וההשפעה המהותית שלם על עיצוב הבית

תיקון תריסי עץ – למי מומלץ לפנות?

תריסי גלילה- יופי ונוחות בדרך הקלה