תריסי הזזה מעץ- התריסים שהיו נפוצים במאה הקודמת חוזרים אלינו

ל להבדיל בין סוגי התריסים השונים וזאת, על פי חומר הגלם שמהם הם מיוצרים. בין חומרי הגלם אנו זוכרים ואוהבים את המראה המיוחד של תריסי העץ. המראה הרטרו המיוחד של תריסים המיוצרים מעץ, כבר כבש רבים מהישראלים. מרה זה היה נפוץ במאה הקודמת, אך ההיסטוריה כפי שאנו יודעים חוזרת גם בעיצובי הפנים. אחד מהתריסים הבולטים שזכרנו בהיותינו ילדים הם תריסי הזזה מעץ.  היום, ניתן לראות תריסים אלה במראה מחודש יותר ומעץ איכותי, בפתחים ליציאה לחצר או למרפסת, או בחדרי השינה.

 יש כאלה שמעדיפים תריסי הזזה על תריסי גלילה, היות והתיקון שלהם אינו מורכב ואין בהם הרבה תחזוקה. תריסים אלה נוחים לניקוי ומתאימים במיוחד למזג האוויר בארץ, היות והם אינם נסגרים הרמטית, ניתן לכוון אותם לפי הצורך ומשב אוויר חודר בעדם במשך היום או הלילה.

תחזוקה נכונה ותיקון תריסי הזזה בזמן

בגלל השמש הקופחת בישראל, במיוחד בחודשי האביב והקיץ הארוכים, יש לתחזק נכון ולתת תשומת לב מיוחדת כאשר אחד מהחלקים כגון תושבות התריס, מתחילות להתפורר בשל החום. הגוונים של תריסי הזזה מעץ על אף היותם טבעיים הם בגוונים מיוחדים ושונים. תריסי הזזה העשויים עץ, היו נפוצים כאמור לפני שנים רבות גם בישראל, אך אנשים אז עברו לתריסי אלומיניום היות והעץ אז, נרטב ונשחק במהירות. היום, הטכנולוגיה השתנתה מן הקצה אל הקצה ותריסים אלה מוגנים מפני נזקי מזג האוויר למשל מחום או מקור.

תריסי ההזזה העשויים מעץ, יכולים להשתלב נהדר הן מחוץ לבית והן בפנים הבית, כאשר ישנם רהיטי עץ שמתאימים לגוון ולמראה התריסים. ללא ספק, מראם של תריסי הזה מעץ, הפך להיות שם דבר בעולם האדריכלות והבנייה. ניתן לסגור את התריסים באופן מוחלט או לפתוח אותם לרווחה לחדירה של אוויר צלול ואור טבעי.

מגוון דוגמאות של תריסי הזזה העשויים מעץ

ביתנו הוא המקום החשוב לנו ביותר אנו משקיעים המון משאבים, כך שנוכל לעצב אותו בסגנון שלנו על פי הצרכים או הנוחות, מה שיעלה לנו ולבני המשפחה, את איכות החיים בו. הדבר הבולט בכל בית הם חלונות ותריסים. יש להתאים נכון את החלונות והתריסים על פי סגנון הבית. אם אתם מעוניינים לשלב בעיצוב בית גם תריסי הזזה מעץ , תוכלו לשלב אותם נכון אם בעזרתו של מעצב הפנים או באמצעות הטעם האישי שלכם.
                           

Comments

Popular posts from this blog

חלונות עץ וההשפעה המהותית שלם על עיצוב הבית

תיקון תריסי עץ – למי מומלץ לפנות?

תריסי גלילה - שליטה מרחוק באור והצללה