תריסי עץ – נוסטלגיה ועיצוב מקורי בנשימה אחת

 

המראה הפסטורלי של תריסי עץ, מעורר בנו רגשות רבים, כמו נוסטלגיה מבית אבא,תקופה יפה וישנה יותר, עיצוב כפרי חמים ומושלם. בזמנו העץ היה חומר רגיש אשר יכול היה לדהות מהשמש בקלות, להתנפח מהגשם והלחות ועוד. היום, הטכנולוגיה החדישה של ייצור תריסם העשויים עץ, השתנתה מן הקצה אל הקצה ואנו יכולים לראות כי כבר אין צורך בתחזוקה של תריסים מעץ. ניתן להתאים את התריסים שעשויים מהחומר הכי טבעי שיש עם החיפוי החיצוני של הבית ם טיח צבעוני, אבן טבעית ועוד. יש לשים לב לסגנון אחיד, אשר יהווה התאמה מושלמת לתריסי העץ עם שאר האלמנטים מסביב. היופי בולט הוא, שהם מוסיפים גם בעיצוב של פנים הבית, למשל שילוב של תריסים אלה עם פרקט מעץ, ריהוט מעץ ועוד.

 

תריסים מעוצבים ומבודדים מקור וחום

ישנן תכונות נהדרות למי שיודע, מדוע הוא מתקין תריסי עץ. למשל העץ הוא חומר גלם מבודד מחום וקור ואכן, מתאים למזג האוויר הים תיכוני השורר בישראל. גם מבחינה של עיצוב פנים הבית, ניתן יהיה לשלב תריסים העשויים עץ, עם כל מיני אלמנטים בחללים השונים של הבית, כמו למשל מסכות עץ אפריקאיות, כדי נוי מעץ, פרקטים העשויים עץ וריהוט בסגנון חמים מעץ. יש כאלה שגרים באזור אורבאני, אך כאשר הם נמצאים בביתם, הם מעוניינים בשלווה ובשקט של הכפר, מה שניתן להקנות באמצעות עיצוב הבית בסגנון חמים ונוסטלגי, כאשר הרכיב הבולט בעיצוב הוא תריסים העשויים עץ.

 

בחירה נכונה והתקנה של תריסים מעץ

יש לבחור נכון תריסי עץ, למשל אם כבר ביצעתם סקר שוק וביררתם מה עלותם, שימו לב שלא להתפתות ולרכוש תריסים מאיכות ירודה, רק בגלל מחירם. הרי אנו לא מחליפים תריסים בכל שנתיים או שלוש, היות ואנו מעוניינים כי התריסים יחזיקו מעמד לעשרות שנים. יש לדעת כי תריסים המיוצרים מעץ באיכות גבוהה, הם אלה אשר יחזיקו מעמד לשנים רבות ולכן השקיעו בהתאם. בררו מה סוגי העץ האיכותיים ביותר וכאלה שמתאימים במיוחד לתנאי מזג האוויר הארץ ישראלי. כמו כן, בחירה של יבואן או יצרן תריסים וחלונות מעץ, יכולה להיות מכרעת ולכן, בררו לגבי הוותק, השם והמוניטין של החברה וכן, המלצות של מכרים או חברים. שימו לב, כי אם חברה המייבאת או מייצרת תריסים העשויים מעץ, מעניקה אחריות יותר שנים מאשר חברה אחרת, סימן שהחברה בטוחה בתריסים שהיא מייצרת.

Comments

Popular posts from this blog

חלונות עץ וההשפעה המהותית שלם על עיצוב הבית

תיקון תריסי עץ – למי מומלץ לפנות?

תריסי גלילה- יופי ונוחות בדרך הקלה