חלונות עץ וההשפעה המהותית שלם על עיצוב הבית

 


כאשר מתכננים ת חלונות לבית או לדירה, אם במסגרת בניית בית חדש, או עקב שיפוצים, אם אתם אניני טעם, לבטח תחשבו מיד על חלונות עץ. הרבה ידובר בשבחם של חלונות המיוצרים מעץ, היות והעץ  הינו חומר טבעי המבודד הטוב ביותר מזה אלפי שנים. למרות שהאקלים בארץ ישראל הוא חם, ישנם בתים רבים שבהם מותקנים חלונות העשויים עץ ומחזיקים מעמד למשך שנים למרות שמזג האוויר האופייני בישראל הוא חם ולח ובכל זאת חלונות אלה מחזיקם מעמד במשך שנים ומבודדים באופן הטוב ביותר מחום וקור.

חלונות מעץ חוסכים בהוצאות אנרגיה

אם תחממו או תקררו את חללי הבית, כאשר התקנתם כבר חלונות עץ, תחושו כי החום או הקור נשארים בבית ותחסכו באנרגיה. כמו כן, חומר הגלם הטבעי והכוונה היא לעץ, עמיד גם נגד שריפות אפילו באופן יעיל יותר מאשר בטון. העץ אף מווסת את הלחות בחלל, וכך גם את הטמפרטורה. כאשר אנשים בוים או משפצים בית, הם ישימו לב במיוחד  לחלונות ולחומר הגלם שיעיל במיוחד והוא העץ.

מיותר לציין, כי חלונות עץ משפיעים על מראה הבית כגון  גודלם של החלונות, הצורה שלהם והתחושה שלנו  בחללים השונים בבית, לאחר התקנתם. החלונות צריכים להחדיר לבית אור ואוויר, לגרום לחיבור בין החוץ ובין פנים הבית,  ולהשפיע מהבחינה התרמית על הבידוד בחללים השונים.

בחירה נכונה של חלונות העץ לפי המבנה

מ שחשוב הוא, לבחור חלונות עץ לפי המבנה והעיצוב של הבית. לדוגמא אם הבית הוא בסגנון כפרי, ניתן לבחור חלונות כפריים העשויים עץ ולהתאים להם תריסי עץ בהתאם. אם הבית בסגנון מודרני, ניתן לבחור חלונות הזזה  ותריסי רפפה או תריסי גלילה מעץ, מה שיקנה מראה חמים יותר אפילו אם הבית מעוצב בסגנון מודרני. יש להתייעץ עם היבואן של חלונות ותריסי עץ וכן, לבחור מהקטלוגים, או להתרשם מעבודות שביצע היבואן בבתים  השונים.

לסיכום – חלונות העץ, מיועדים לאנשים שבאמת מבינים בעיצוב, ומעוניינים בחלונות איכותיים,  אשר ישרתו אותם למשך שנים ויראו תמיד מטופחים. היום, כאשר הטכנולוגיה מתקדמת, תוכלו להיות בטוחים,  כי לא תצטרכו תחזוקה מיוחדת בחלונות בעשויים עץ, היות והם מגיעים עם שכבה מיוחדת, אשר מגנה עליהם מפני לחות, מים ודהייה מהשמש.

Comments

Popular posts from this blog

תיקון תריסי עץ – למי מומלץ לפנות?

תריסי גלילה - שליטה מרחוק באור והצללה