שילוב של תריסי גלילה ותריסי הזזה מעץ

בגלל המגוון הרב של תריסים שחלק הם בסגנון מודרני וחלק הם בסגנון הישן נושן, אנו חשופים למגוון רב יותר של תריסים מחומרי גלם שונים, אך החזרה לחומרים הטבעיים כמו עץ, מראה את אותותיה בעיצובים המרהיבים.  אחד מהתריסים הפופולאריים יותר, הינם תריסי גלילה, אשר רואים היום בכל דירה ובית, במיוחד בחלון הוויטרינה ביציאה למרפסת בדירה או לחצר בבית הפרטי. התריס עולה ויורד באמצעות מתג חשמלי או שלט רחוק ומותקן בו מנוע חשמלי. ניתן לשלב מערכות סמויות עם ארגזים נסתרים שמשתלבים נפלא בחלל ואינם מגבילים לנו את העיצוב.

יש כאלה שיהיו מעוניינים לשלב בביתם כגון בחללים של חדרי השינה תריסי הזזה מעץ, אשר ניתן לפתוח לרווחה את התריס לקבלת אוויר צח או לסגור הרמטי את התריס לקבלת חושך מוחלט שהוא רצוי במיוחד בחדרי השינה.

בחירה נכונה של תריס גלילה חשמלי

בכדי לבחור נכון תריסי גלילה לסלון שלנו או לחללים השונים בבית, יש לדעת כמה פרמטרים. ראשית, החלק המשמעותי בהתאמה של תריסים מסוג גלילה הינו התחשבות בכוון המפתחים ובזוויות של פגיעת השמש בקירות הבית. יש לוודא כי השליטה באור ובצל של תריסים מסוג גלילה תהיה מוחלטת שזה אגב היתרון הגדול שלהם. יש לבחור בשלבים בעלי גדלים מתאימים. יש להתאים את התריסים לגודל המפתחים  בבית. במידה ואתם מעוניינים להתקין תריסים מסוג גלילה בחדר הילדים, יש לבחור בתריסים מסוג גלילה, אשר אינם מאסיביים והם יספקו חדירה של קרני שמש טבעיות לחדר הילדים.

יש לבחור מנוע שיתרים למשקל התריס, מנוע חזק ומאסיבי יותר, יתאים לתריסם מסוג גלילה שיהיו כבדים יותר, כגון אלה העשויים ממתכת או אלומיניום. ניתן למצוא תריסים חשמליים מסוג גלילה  שמשלבים בהם שלטים, מפסק או חיישנים ייחודיים לכל מיני מטרות.

בחירה של תריס הזזה מעץ או תריסי רפרפה

מי שאינו יודע, תריס רפרפה הוא בעצם כינוי של תריסי הזזה מעץ או מחומר גלם אחר. בזמנו בכל בית, ניתן יהיה לראות תריסים מסוג זה, במיוחד בשנות ה-70 של המאה הקודמת. מדובר על תריס שהוא מסתובב על ציר. מסביב לתריס ישנה מסגרת וידית {לשונית} שמאפשרת פתיחה או סגירה של התריס. לאחרונה המגמה של חזרה לתריסים בסגנון הישן יותר, כגן תריס מסוג הזזה המיוצר מעץ, הפכו להיות דרושים יותר  לאור הטכנולוגיה של ייצור העץ המתאים לתריסים אלה ודורש פחות תחזוקה מפעם. מי שאוהב את הסגנון הביתי, הכפרי החמים אך היוקרתי, תריסים אלה, נועדו עבורו.

Comments

Popular posts from this blog

חלונות עץ וההשפעה המהותית שלם על עיצוב הבית

תיקון תריסי עץ – למי מומלץ לפנות?

תריסי גלילה- יופי ונוחות בדרך הקלה